Как да направите вашата спалня по-благоприятна за сън

Всеки се нуждае се от комфорта спалня, защото лишаването от сън е един от тихите убийци в нашето общество и ни влияе по много много начини.

Снимка: bottlein / Pixabay

Комфортна спалня

Намалява способността на имунната ни система да отблъсква болестите, засяга психическото равновесие в организма.Може да доведе до всякакви психични разстройства като депресия и тревожност. И по-важното е, че ще ви накара да се почувствате объркани и няма да можете да извършвате ежедневните си дейности.

Лошият сън обаче често е резултат от лоши навици и избор. И често започва със вашата спалня. Нека да разгледаме няколко начина, по които можете да направите спалнята си по-благоприятна за сън.

Затъмнете стаята при почивка за комфортна спалня

комфортна спалня

Снимки: stock.adobe.com

Дневната светлина е най-лошият враг за съня и далеч не способства за комфортна спалня по време зна почивка. Когато тялото усети и най-малката светлина, то ще го подмами да мисли, че трябва да е будно. Ето защо трябва да сте сигурни, че можете да прогоните цялата светлина при почивка, когато е необходимо. Най-добрият начин да направите това е да инвестирате в правилните завеси за прозорци.

Ако искате да защитите стаята си от топлина и светлина, бихме ви предложили да инвестирате в щори по поръчка. Независимо дали искате панелни щори, венециански щори или вертикални щори, уверете се че те са точния избор за вас. Всичко, което трябва да направите, е да проверите тяхното качество. Можете също да използвате допълнително драпиране, ако искате да сте сигурни, че не влиза светлина. Изборът на щори в бяло ще позволи на светлината да отразява и допълнителното драпиране ще блокира напълно светлината. Използването на блекаут завеси или щори е най-добрият избор за пълно затъмняване на вашата спалня.

Премахнете или изключете екрани и други излишни електронни устройства

Споменахме, че дневната светлина може да подведе вътрешния часовник на тялото ви, но същото важи и за светлината, идваща от електронни устройства и екрани. Тези устройства излъчват нещо, което се нарича синя светлина. Тази синя светлина може да причини хаос на вашите циркадни ритми и да ги изхвърли извън строя. Ако е възможно, използвайте аналогови опции.

комфортна спалня

Дори един будилник може да наруши съня ви и ако случайно станете твърде рано и го погледнете, може да затрудни връщането към съня. Трябва също така да се уверите, че не гледате телевизия или ползвате телефон поне два часа, преди да заспите. Ако крайно много се нуждаете от чуждо присъствие, вместо това слушайте аудио записи или радио.

Подържайте спалнята по-хладна

Друго важно нещо е да се уверите, че температурата в помещението е адекватна. Може да не знаете това, но има определени температури, които позволяват на тялото да заспи по-добре. Топлината е вашият враг тук и трябва да поддържате стаята възможно най-хладна. В идеалния случай стаята трябва да бъде около 19 градуса по целзий. Това ще изпрати сигнал до тялото, че е време да заспите.

Това са всички неща, които бихте могли да направите, за да направите една комфортна спалня перфектната среда за почивка и спане.

Подобни статии

Последни статии